De boeking was al maanden voor hun komst in orde gemaakt. We hadden de data meteen vastgelegd en de reservering aan mevrouw bevestigd - precies zoals we dat altijd doen overigens. Op onze bevestigingsmail kwam nog een mail terug. Als een soort herbevestiging en verstuurd met een verzoek om ontvangst- én leesbevestiging. Een maand voor aankomst vroegen we om de standaard aanbetaling van 50%. Die werd stantepede overgemaakt en weer kwam er een mail overheen met het verzoek de aanbetaling te willen bevestigen.
Deze mevrouw was blijkbaar nogal van de bevestigingen, want ook haar geplande aankomsttijd zou ze graag even bevestigd zien. En het bestelde menu bij aankomst? Tijdstip van het ontbijt? Heel graag inderdaad.
Twee dagen voor de geplande aankomst kregen we een mail dat het haar heel erg speet maar dat het weekend niet door kon gaan. ‘Wegens familieomstandigheden’ heette het. En ook dat ze het wel zo billijk zou vinden als we de aanbetaling aan haar terug zouden storten en met het verzoek of we dat maar even wilden bevestigen.
We besloten dat het beter was om maar helemaal niet meer te reageren.